Genellikle bacaklarda bulunan toplardamarların genişlemesi sonucu oluşan varisler ağrılı ve estetik açıdan istenmeyen bir rahatsızlıktır. Kadınlarda görülme oranı erkelere göre daha fazladır.

Varis Nedir?

Kanın kalbe taşınmasında rol alan toplardamarların içerisindeki kapakçıkların görevini yapamaması sonucu, kanın damarlarda birikerek cilt yüzeyinde koyu pembe veya mor renkte kendini göstermesidir.

Varisin Sebepleri

Toplardamar kapakçıklarının bozulmasının genetik veya dış etken birçok sebebi olmakla birlikte özetle;

• – Fazla hareketsiz kalmak veya ayakta çok fazla hareketsiz kalmak,
  • – Dar giysiler,
  • – Yüksek topuklu ayakkabı kullanımı,
  • – Fazla kilolar,
  • – Yüksek alkol ve baharat kullanımı gibi etkenler sayılabilir.

Varis Tedavisinde Hangi Lazer Kullanılıyor?

Tedavide Nd:YAG türü lazer ışınları kullanılmaktadır. Nd:YAG (1064nm) lazer ışınları hemoglobin üzerine yoğunlaşır. Damarları deforme ederek tedavi sağlar.

Seans Süresi ve Seans Aralıkları

Seanslar tedavi edilecek bölgenin büyüklüğüne göre 15 dk. ile 1 saat arasında değişmektedir. Ortalama 4 – 6 hafta aralıklarla 1 – 3 seans sonunda başarılı sonuçlar alınmaktadır.

Varis Tedavisi Sonrası Uyarılar

Tedavi sonrasında ciltte hafif yanma, kızarıklar ve kabuklanma oluşabilir. Varis tedavisi sonrasında;

– Birkaç hafta güneş ışığı ve solaryuma maruz kalınmamalı, güneş ışığından kaçınmak mümkün değilse de yüksek faktörlü güneş koruyucu kremler kullanılmalıdır.

– Duş alırken suyun fazla sıcak olmamasına dikkat edilmeli, bünyenin dayanabileceği en ılık sıcaklık seçilmelidir.

Varis tedavisi ağrılı / acılı bir işlem midir?

Tedavi sırasında hissedilir derecede acı duyulmaktadır. Ağrı eşiği düşük kişilerde anestezik krem ve lokal anestezi ile tedavi tamamlanır.

Varis tedavisinin yan etkisi var mıdır?

Lazerle varis tedavisinin geçici bir süre için ciltte tahriş ve yanma, yara ve kabuk bağlama gibi yan etkileri bulunmaktadır.

Varis tedavisi kalıcı mıdır?

Uygulama tedaviye yöneliktir. Tedavi edilen bölgede rahatsızlığın nüksetme riski çok düşüktür.